NL | ENG | FRA
`

Mogelijkheden > Synchroschaatsen

In 2004 richtte onze club het Synchroteam 'Ice Energy' op, onder de enthousiaste en dynamische leiding van Sylvia Heirman, die zelf deze sport beoefent sinds 9 jaar.

Dit team schaatst op meeslepende moderne muziek, waarbij synchroon schaatsen en uniformiteit de hoofdregel is. Het is de bedoeling dat alle schaatsers op hetzelfde moment dezelfde passen en bewegingen uitvoeren. Dit vergt natuurlijk concentratie en samenhorigheid.

Synchroschaatsen is dus meer dan alleen maar pasjes op muziek uitvoeren. Er komt sterk teamspirit en veel gevoel voor ritme bij kijken ! Meer informatie vind je op de site van het
team > Website 'Ice Energy'

Na 2 seizoenen is Ice Energy flink gegroeid, zowel qua aantal leden als op schaatsniveau. Toch moet het beste nog komen : deelname aan het Vlaams en Belgisch kampioenschap is het doel !

Het team traint 2 maal per week :

• woensdag van 17 u 30 tot 18 u 30
  • zaterdag van 10 u 30 tot 12 u 30

Het Ice Energy team treedt tijdens al onze demonstraties op en vormt een belangrijk element van het showteam van Kevin Van der Perren.

Om deel te maken van dit team moet je al behoorlijk kunnen schaatsen. Vanaf het ogenblik dat je de 2de ster behaald hebt kan je deelnemen aan een auditie. Kom je van een andere club, dan neem je best contact op met de clubsecretaris.