Mogelijkheden > Individuele Competitie

Als je de kunstschaatsvirus echt te pakken hebt kan je ook competitief schaatsen. Dit houdt in dat je deelneemt aan wedstrijden waarop ook schaatsers van andere clubs aanwezig zijn. Je train(st)er maakt je dan een schaatsprogramma waarbij je volgens een bepaalde choreografie op muziek schaatst. Dit kan op elke leeftijd, want je wordt ingedeeld volgens je schaatsniveau en niet volgens leeftijd.

Gelet op het individueel karakter van deze trainingen kan dit enkel met privé-lessen. Heb je er zin in neem dan contact op met de train(st)ers van de club of de bestuursleden.

Wil je voor het echte topschaatsen gaan (met deelname aan het Vlaams en Belgisch kampioenschap), dan begin je hier best zo jong mogelijk aan. De deelname hieraan is namelijk leeftijd en niveau gebonden. Dit betekent dat je naarmate je ouder bent een hoger niveau moet hebben. Met andere woorden indien je hier niet voor de leeftijd van acht jaar aan begint wordt het zeer problematisch. Zit je met vragen hierover, wend je dat tot de bestuursleden.

Trainingsuren

Je kan individueel komen trainen of privé-lessen nemen op volgende uren :

• Maandag : 17 u 45 tot 19 u 45
  • Dinsdag : 16 u 45 tot 18 u 45
  • Donderdag : 16 u 45 tot 18 u 45
  • Zaterdag : 11 u 30 tot 13 u 30
  • Zondag : 11 u 45 tot 13 u 15

Op al deze uren kan je komen trainen zo lang je wil (minimum 1/2 uur). Meld je bij aankomst wel even bij de beurtverantwoordelijke die in de regiekamer aanwezig is en kom ook verwittigen indien je vertrekt voor het einde van de beurt zodat wij je aanwezigheid nauwkeurig kunnen noteren op je beurtenkaart. Doe je dit niet dan rekenen we je de volledige beurt aan.